MedmeRegulamin dla pacjenta

Regulamin świadczenia usług w Aplikacji "medme moja apteka"

|

I. Definicje.

Strefa Wszystkich Aptek - miejsce w Aplikacji, w którym są dostępne ogólne informacje o produktach, którymi obrót mogą prowadzić apteki ogólnodostępne, umożliwiające sprawdzenie dostępności danego produktu w wybranych aptekach z uwzględnieniem lokalizacji lub wybranego punktu na mapie oraz pozwalające wybrać jedną lub więcej Moją Aptekę. Strefa Wszystkich Aptek oznaczona jest w górnej części Aplikacji nazwą Wszystkie apteki.

Użytkownik - osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące, także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna albo jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną, a która zamierza zawrzeć lub zawarła umowę o świadczenie Usługi elektronicznej.

Użytkownik zalogowany - Użytkownik, który w Aplikacji ma dostęp do: Strefy Wszystkich Aptek dostępnych w Aplikacji, Internetowego Systemu Rezerwacji, wyboru jednej lub więcej dostępnych w Aplikacji aptek, opcji wyszukiwania produktów we wszystkich aptekach dostępnych w Aplikacji lub w jednej wybranej przez niego aptece. Użytkownik zalogowany dodatkowo posiada uprawnienia do wysłania zapytania o dostępność produktów zawartych na e-recepcie, rezerwacji produktów zapisanych na e-recepcie z poziomu Aplikacji, rezerwacji produktów dostępnych w aptece bez recepty z poziomu Aplikacji oraz przeglądania historii zapytań i rezerwacji.

Użytkownik niezalogowany - Użytkownik, który posiada dostęp do Strefy Wszystkich Aptek oraz Strefy wybranej przez niego jednej Mojej Apteki, nie posiada zaś dostępu do pozostałych funkcji dostępnych dla Użytkownika zalogowanego. Usługodawca może żądać logowania, gdy Użytkownik niezalogowany chce: dodać więcej niż jedną aptekę do Strefy Moich Aptek, wysłać zapytanie o dostępność produktów zapisanych na e-recepcie, zarezerwować produkt, zobaczyć historię zapytań i rezerwacji.

Konto - podstrona Aplikacji dostępna po zalogowaniu przez Użytkownika, w ramach której gromadzone są m.in. informacje o Użytkowniku umożliwiające korzystanie ze wszystkich usług oferowanych przez Aplikację.

Hasło - ciąg znaków alfanumerycznych koniecznych do dokonania autoryzacji w trakcie uzyskiwania dostępu do Konta, ustalane samodzielnie przez Użytkownika podczas procesu zakładania Konta w Aplikacji.

Usługa elektroniczna - usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę za pośrednictwem Aplikacji. Usługą elektroniczną jest udostępnianie Internetowego Systemu Rezerwacji, prowadzenie Konta Użytkownika oraz wysyłka Newslettera.

Internetowy System Rezerwacji - usługa pozwalająca Użytkownikowi na rezerwację produktów objętych ofertą wybranej apteki przedstawioną za pośrednictwem Aplikacji, w celu zapewniania ich dostępności we wskazanej przez Użytkownika aptece i oznaczonej jako Moja Apteka. W ramach oferty przedstawianej za pośrednictwem Aplikacji prezentowane są wyłącznie produkty dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i do sprzedaży w aptekach ogólnodostępnych.

Usługodawca - Pharma Partner sp. z o.o. z siedzibą w Łodzi, ul. Pojezierska 90A, 91-341 Łódź, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000321925, REGON: 100621621, NIP: 9471975869, wysokość kapitału zakładowego 18 900 000,00, zł.

Moja Apteka - apteka ogólnodostępna wybrana przez Użytkownika spośród aptek dostępnych w Aplikacji. Użytkownik może wybrać dowolną liczbę aptek w Aplikacji do listy swoich aptek.

Strefa Mojej Apteki - miejsce, w którym Użytkownik może zapoznać się z ofertą wybranej apteki. Strefa Mojej Apteki oznaczona jest w górnej części Aplikacji wraz z nazwą apteki oraz jej adresem.

Produkt leczniczy - Substancja lub mieszanina substancji, przedstawiana jako posiadająca właściwości zapobiegania lub leczenia chorób występujących u ludzi lub zwierząt lub podawana w celu postawienia diagnozy lub w celu przywrócenia, poprawienia lub modyfikacji fizjologicznych funkcji organizmu poprzez działanie farmakologiczne, immunologiczne lub metaboliczne, dopuszczona do obrotu na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Strefa Wszystkich Aptek - miejsce w Aplikacji, w którym są dostępne ogólne informacje o produktach, którymi obrót mogą prowadzić apteki ogólnodostępne, umożliwiające sprawdzenie dostępności danego produktu w wybranych aptekach z uwzględnieniem lokalizacji lub wybranego punktu na mapie oraz pozwalające wybrać jedną lub więcej Moją Aptekę. Strefa Wszystkich Aptek oznaczona jest w górnej części Aplikacji nazwą Wszystkie apteki.

II. Ogólne informacje o Aplikacji.

  1. Aplikacja działająca pod nazwą "medme moja apteka" udostępniana jest przez Usługodawcę.
  2. W ramach Aplikacji Użytkownik może dokonać rezerwacji produktów z oferty wybranej apteki wskazanej przez Użytkownika jako Moja Apteka.
  3. Kontakt z Usługodawcą jest możliwy za pośrednictwem poczty elektronicznej pod adresem pomoc@medme.pl
  4. Usługodawca będzie kontaktował się z Użytkownikiem poprzez wysyłanie powiadomień za pośrednictwem Aplikacji, na podany podczas zakładania Konta adres e-mail, telefonicznie lub za pośrednictwem wiadomości SMS.

III. Oferta apteki przedstawiona w Aplikacji.

  1. Ofertą przedstawioną za pośrednictwem Aplikacji objęte są produkty dopuszczone do obrotu na terenie Rzeczypospolitej Polskiej i sprzedaży w aptekach ogólnodostępnych, posiadające wszelkie wymagane przepisami prawa zezwolenia i atesty.
  2. Internetowy System Rezerwacji pozwala Użytkownikowi na składanie rezerwacji na produkty objęte ofertą wybranej Mojej Apteki prezentowaną w Aplikacji, w celu zapewnienia ich dostępności. Rezerwacje w ramach Internetowego Systemu Rezerwacji dokonywane są w ten sposób, że Użytkownik składa rezerwację za pośrednictwem Aplikacji, zaś zakup zarezerwowanych produktów, ich odbiór oraz zapłata ceny dokonywane są przez niego w lokalu wybranej przez niego - spośród wskazanych w Aplikacji - Mojej Apteki znajdującej się na terenie Polski. Rezerwacja w Aplikacji nie jest sprzedażą wysyłkową.
  3. Usługodawca świadczy usługę Internetowego Systemu Rezerwacji za pośrednictwem Aplikacji. Usługodawca nie jest sprzedawcą produktów dostępnych w ramach Internetowego Systemu Rezerwacji.
  4. W związku z wynikającym z art. 71a ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne, ograniczeniem obrotu detalicznego produktami zawierającymi substancje o działaniu psychoaktywnym farmaceuta i technik farmaceutyczny odmówią wydania produktu leczniczego zawierającego substancję o działaniu psychoaktywnym osobie, która nie ukończyła 18. roku życia, lub jeżeli uznają, że produkt leczniczy może zostać wykorzystany w celach pozamedycznych lub spowodować zagrożenie dla zdrowia i życia (art. 71a ust. 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne).
  5. Ponadto, farmaceuta i technik farmaceutyczny mają prawo odmówić wydania produktu leczniczego (w tym leku dostępnego bez recepty), jeżeli zgodnie z posiadaną przez nich wiedzą wydanie go może w konkretnym przypadku spowodować zagrożenie zdrowia pacjenta (art. 96 ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne).
  6. Apteki dostępne w Aplikacji mają prawo do zmiany asortymentu prezentowanego w Internetowym Systemie Rezerwacji w każdym czasie.
  7. Nie każda apteka dostępna w Aplikacji udostępnia obowiązujące w niej ceny produktów. W takich wypadkach informację o cenie Użytkownik uzyskuje bezpośrednio w aptece.
  8. Wszelkie informacje dotyczące towarów, w tym w szczególności katalogi, foldery, broszury, inne materiały informacyjne lub reklamowe, a także informacje zawarte w Aplikacji kierowane do Użytkowników nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa, a są wyłącznie zaproszeniem do rozpoczęcia negocjacji.

IV. Zasady rezerwacji.

  1. Użytkownik, w celu dokonania rezerwacji produktów, powinien wykonać następujące kroki:
    • wybrać jedną z aptek wskazanych jako Moja Apteka, wyświetlanych według daty korzystania z danej apteki od najnowszej do najstarszej lub dodać kolejną aptekę do listy Moich Aptek, które są wyświetlane w Aplikacji za pomocą sortowania uwzględniającego odległość aptek od udostępnionej przez niego lokalizacji lub wskazanego przez niego miejsca, a następnie, będąc w strefie wybranej apteki, dodać produkt do koszyka;
    • jeśli Użytkownik rozpoczyna rezerwację z poziomu Strefy Wszystkich Aptek, w pierwszej kolejności powinien wybrać interesujący go produkt, a następnie dokonać wyboru apteki, w której dokona rezerwacji;
    • po wykonaniu powyższych czynności Użytkownik zostaje poproszony o zalogowanie się lub rejestrację, o ile logowanie nie nastąpiło wcześniej.
      Użytkownik każdorazowo po dokonaniu rezerwacji otrzyma - za pośrednictwem Aplikacji
    • potwierdzenie przyjęcia rezerwacji do realizacji wraz z informacją o przewidywanym terminie jej odbioru w Mojej Aptece.
  2. Użytkownik przed złożeniem rezerwacji otrzyma informację o dostępności Produktów w wybranej aptece z podziałem na Produkty dostępne od razu w aptece i dostępne w ciągu 48 godzin.
  3. Zarezerwowane Produkty będą dostępne w wybranej przez Użytkownika Aptece przez okres 3 dni od poinformowania Użytkownika o przygotowaniu produktów do odbioru.
  4. Składając rezerwację, Użytkownik Aplikacji nie ponosi żadnych kosztów związanych z jej realizacją.
  5. Podczas dokonywania zakupu zarezerwowanych produktów leczniczych wydawanych na receptę, konieczne jest okazanie recepty lub podanie danych do odczytania przez technika farmaceutycznego lub farmaceutę e-recepty.
  6. Wszystkie ceny podawane w Internetowym Systemie Rezerwacji są cenami brutto, podlegającymi stałej aktualizacji i wyrażone są w złotych polskich (PLN).

V. Zasady rezerwacji produktów z e-recepty.

  1. Użytkownik zalogowany ma możliwość sprawdzenia dostępności Produktów leczniczych z wystawionej na jego dane e-recepty i dokonania ich rezerwacji w wybranej Mojej Aptece. W tym celu Użytkownik może wysłać za pośrednictwem Aplikacji zapytanie do Mojej Apteki o dostępność i cenę produktów z e-recepty. Ta funkcjonalność jest dostępna tylko dla Użytkowników zalogowanych.
  2. Żeby wysłać zapytanie należy w Aplikacji wpisać 4-cyfrowy kod e-recepty i numer PESEL.
  3. Farmaceuta z wybranej Apteki sprawdzi e-receptę i wyśle do Użytkownika informację zwrotną, po otrzymaniu której - w ciągu 48 godzin od jej otrzymania - Użytkownik może podjąć decyzję o rezerwacji produktów z e-recepty w tej aptece, wybierając przycisk "Dalej". W przypadku wątpliwości lub pytań farmaceuta będzie kontaktował się z Użytkownikiem na podany numer telefonu lub za pośrednictwem Aplikacji.
  4. Sprawdzenie dostępności Produktów leczniczych znajdujących się na e-recepcie nie spowoduje, że recepta jest zapisywana czy blokowana w Mojej Aptece. Użytkownik może ją zrealizować w innej aptece i wówczas apteka wskazana jako Moja Apteka nie będzie przechowywać danych z e-recepty, ani przetwarzać ich do innych celów.
  5. Użytkownik w celu dokonania rezerwacji Produktów leczniczych znajdujących się na e-recepcie, potwierdza wybór produktu i liczby opakowań. Użytkownik każdorazowo otrzymuje - za pośrednictwem Aplikacji- potwierdzenie przyjęcia rezerwacji do realizacji wraz z informacją o jej przewidywanym terminie odbioru w wybranej Aptece.

VI. Procedura reklamacji.

  1. Reklamacje związane ze świadczeniem Usługi elektronicznej oraz pozostałe reklamacje związane z działaniem Aplikacji można zgłaszać pisemnie na adres Pojezierska 90A, 91-341 Łódź lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: pomoc@medme.pl
  2. Zaleca się podanie w treści reklamacji jak najbardziej szczegółowych informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności numeru zamówienia, rodzaju i daty wystąpienia nieprawidłowości oraz danych kontaktowych - ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
  3. Usługodawca ustosunkuje się do reklamacji niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana na podany przez Użytkownika adres korespondencyjny lub w inny wskazany przez Użytkownika sposób. Odpowiedź na reklamację złożoną na adres poczty elektronicznej zostanie wysłana pocztą elektroniczną.

VII. Reklamacja i zwrot produktów przez Użytkownika do Apteki.

  1. Biorąc pod uwagę, że Internetowy System Rezerwacji nie stanowi sprzedaży wysyłkowej, produkty zarezerwowane w Internetowym Systemie Rezerwacji podlegają zwrotowi i reklamacji według następujących zasad obowiązujących w każdej aptece:
    1. produkty lecznicze, środki specjalnego przeznaczenia żywieniowego i wyroby medyczne wydane z apteki podlegają zwrotowi w przypadku wady jakościowej produktu, jego niewłaściwego wydania lub sfałszowania produktu leczniczego (art. 96 ust. 7 i 8 ustawy z dnia 6 września 2001 r. - Prawo farmaceutyczne). W celu dokonania ewentualnego zwrotu tych produktów należy skontaktować się z daną apteką i ustalić warunki zwrotu,
    2. pozostałe produkty (np. produkty higieniczne, pielęgnacyjne, kosmetyki) podlegają zwrotowi w przypadku realizacji umowy niezgodnie z zamówieniem (np. wydanie niewłaściwej ilości/dawki produktu, wydania produktów niezarezerwowanych itp.) lub wadliwości produktu (np. wydania produktów uszkodzonych, niepełnowartościowych, niekompletnych lub których termin ważności upłynął), Użytkownik uprawniony jest do złożenia reklamacji bezpośrednio w aptece.
    3. Reklamacje i zwroty rozpatrywane są przez aptekę dokonującą sprzedaży niezwłocznie na podstawie okazanego dowodu sprzedaży produktów.

VIII. Usługa elektroniczna.

  1. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. 2020. 344).
  2. W ramach Aplikacji, Usługodawca zobowiązuje się do świadczenia Usługi elektronicznej w zakresie i na warunkach określonych w niniejszym Regulaminie. Usługa elektroniczna jest bezpłatna.
  3. Warunki zawierania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
    1. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta zostaje zawarta w momencie założenia Konta. Konto można założyć w trakcie korzystania z Aplikacji. Następnie do Użytkownika jest wysyłana wiadomość e-mail aktywująca konto ważna przez 72 godziny. Kliknięcie w link aktywujący konto finalizuje proces zakładania Konta i zapewnia nieprzerwaną możliwość korzystania z Aplikacji. Jeśli Użytkownik nie kliknie w link przez pierwsze 24 godziny od jego otrzymania, Aplikacja przypomni mu o tym i zaproponuje wysłanie ponownego linku. Do momentu potwierdzenia aktywacji Konta Użytkownik może w pełni korzystać z Konta. Jeśli aktywacja nie zostanie zakończona kliknięciem w link aktywujący w ciągu 72 godzin od jego otrzymania, Konto zostanie wyłączone i usunięte.
    2. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na udostępnianiu Internetowego Systemu Rezerwacji w celu rezerwacji wybranych produktów w wybranej Aptece zawierana jest w celu osiągnięcia rezultatu, którym jest przekazanie do wybranej przez Użytkownika apteki informacji o złożonej rezerwacji, zostaje zawarta w momencie rozpoczęcia korzystania z tej usługi;
    3. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na wysyłaniu Newslettera zostaje zawarta w momencie aktywacji subskrypcji przez Użytkownika;
    4. Umowa o świadczenie Usługi elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta oraz wysyłania Newslettera jest zawierana na czas nieoznaczony.
  4. Warunki rozwiązywania umów o świadczenie Usług elektronicznych:
    1. Użytkownik może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony w każdym czasie i bez wskazania przyczyn, z zachowaniem 7-dniowego terminu wypowiedzenia, kontaktując się z Usługodawcą za pośrednictwem wskazanych w Regulaminie kanałów komunikacji;
    2. Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi elektronicznej zawartą na czas nieoznaczony ze skutkiem natychmiastowym lub tymczasowo zablokować Użytkownikowi możliwość korzystania z usług Aplikacji w wypadku, gdy Użytkownik obiektywnie rażąco lub uporczywie narusza Regulamin.,
  5. Użytkownik, który zawarł umowę o świadczenie Usługi elektronicznej, może od niej odstąpić bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie do 14 dni od dnia jej zawarcia. Do zachowania tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Powyższe uprawnienie może zostać zrealizowane poprzez przesłanie oświadczenia o odstąpieniu na adres: pomoc@medme.pl. Po otrzymaniu oświadczenia o odstąpieniu od umowy drogą elektroniczną, Usługodawca niezwłocznie prześle Użytkownikowi na wskazany przez niego adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. W razie odstąpienia od umowy o świadczenie Usługi elektronicznej umowa jest uważana za niezawartą. Wzór oświadczenia o odstąpieniu od umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej zawiera Załącznik nr 1 do Regulaminu. Załącznik nr 2 do Regulaminu zawiera pouczenie o odstąpieniu od umowy.

IX. Warunki techniczne świadczenia usług.

  1. 1. Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca są następujące: połączenie z siecią Internet; telefon z systemem Android lub iOS.
    1. połączenie z siecią Internet;
    2. telefon z systemem Android lub iOS.

X. Postanowienia końcowe.

  1. Usługi świadczone za pośrednictwem Aplikacji przez Usługodawcę są bezpłatne.
  2. Koszty transmisji danych niezbędnych do pobrania i korzystania z Aplikacji pokrywa Użytkownik we własnym zakresie, zgodnie z umową zawartą z operatorem.
  3. Użytkownik zobowiązany jest do korzystania z Aplikacji w sposób zgodny z obowiązującym prawem, niniejszym Regulaminem oraz zasadami współżycia społecznego.
  4. Użytkownik może korzystać z wszelkich informacji i materiałów udostępnionych za pośrednictwem Aplikacji jedynie w zakresie dozwolonego użytku.
  5. Informacja o przetwarzaniu danych osobowych Użytkowników zawarta jest w Polityce Prywatności dostępnej w Aplikacji.
  6. Użytkownik może w każdym czasie zrezygnować z korzystania z Aplikacji, w tym celu należy usunąć Konto i odinstalować Aplikację.
  7. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za szkody powstałe w następstwie przerwy lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu Aplikacji, zaistniałych z przyczyn od niego niezależnych.
  8. Usługodawca zastrzega sobie możliwość - po uprzednim poinformowaniu Użytkowników - wycofania lub modyfikacji określonych usług Aplikacji lub jej całkowitego zamknięcia, z dowolnych przyczyn (np. ze względu na ochronę prywatności lub innych prawnych względów związanych z zawartością lub sposobem działania Aplikacji), jak również zastrzega sobie prawo do przejściowego zaprzestania usług Aplikacji, np. ze względu na czynności techniczne konserwacyjne albo związane z modyfikacją usług Aplikacji.
  9. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w każdym czasie. O każdej zmianie Regulaminu Usługodawca powiadomi Użytkowników z co najmniej 14dniowym wyprzedzeniem, wysyłając powiadomienie do wszystkich Użytkowników posiadających Konto w Aplikacji. Użytkownik, który nie akceptuje planowanych zmian, może w każdym czasie usunąć Konto i odinstalować Aplikację. Do rezerwacji złożonych przed dniem wejścia w życie nowego brzmienia Regulaminu, stosuje się postanowienia Regulaminu w brzmieniu obowiązującym w dniu złożenia rezerwacji.
  10. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie przepisy obowiązującego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej prawa, w tym Kodeksu cywilnego, ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną, ustawy z dnia 30 kwietnia 2015 r. o prawach konsumenta oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.